Backpacken in Zuid-Amerika

Salar de Uyuni

Hallo allemaal!

Allereerst bedankt voor de leuke reacties. Blijf vooral reageren, het is heel chill om nieuws vanuit thuis te krijgen. Overvolle ub Rianne? ik heb echt met je te doen haha. En Chillie ik heb idd je bericht doorgekregen. Duurde echt vet lang voordat mn enkels weer normaal waren. Pas toen we uit de hitte waren eigenlijk. bewegen hielp dus niet echt. Nu heb ik gelukkig weer mooie normale enkeltjes haha!

Maargoed.. Salar de Uyuni was echt heel gaaf! we moesten sochtends (ik heb geen hoge kommas hier) om acht uur melden bij de touroperator. Vanaf daar gingen we met een busje naar de Chileense douane voor een uitreisstempel. Duurde uiteraard superlang. En toen bij de Boliviaanse douane nog een keer voor de inreisstempel. Hier hoefden we gelukkig niet lang te wachten. Vanaf hier gingen we met een terreinauto het nationale park salar de Uyuni in. We hebben hier zoveel gave dingen gezien! het landschap zelf was de hele tijd al adembenemend. net alsof je in een Salvador Dali schilderij zit. Verder heel veel wilde lamas, alpacas, flamingos etc. Vooral de flamingos waren heel gaaf om te zien. Je kon er echt superdichtbij komen! verder meren in alle kleuren, landschappen vol met zwerfkeien en als topje op de ijsberg het zoutmeer hier vlakbij Uyuni. Heel gaaf! het water weerspiegelde op het zout. 12000 vierkant kilometer zout met water erop waar je op kon lopen. We hebben heel veel gafe fotos gemaakt. deze kunnen we nu alleen niet posten omdat de vrouw van het internetcafe heel hard begint te schreeuwen als je een usb tevoorschijn haalt.

Naast de mooie landschappen hebben we ook al veel armoede gezien. Bolivia verschilt heel veel met Chili. Als je ziet in wat voor huisjes ze hier leven, met gewoon geen voorzieningen dan besef je je wel hoe goed we het hebben in Nederland!

De tour was samen met 7 andere mensen in een groep. uit Ierland, Duitsland, Engeland, Amerika, Denemarken. Je komt hier sowieso mensen van over de hele wereld tegen echt gaaf is dat. De eerste nacht sliepen we op 5000 meter hoogte. het dorpje waar we eerst zaten ligt op 2500 geloof ik dus dat is echt acclimatiseren. We waren dan ook al erg bang dat een van ons hoogteziekte zou krijgen en dit gebeurde ook. Nicole heeft 2 dagen lang barstende koppijn gehad en vooral de eerste dag ook heel erg moeten overgeven. Vet kut want ze heeft een middag van de tour moeten missen helaas. Thee gemaakt van cocabladeren hielp ook niet. Deze hebben we wel al gekauwd.. heel cool. Helpt tegen de hoogte. Het smaakt alleen wel alsof je op een droog stuk tabak zit te kauwen. dat is dan weer minder Chill. Het was ook superkoud op deze hoogte dus het was gedaan met de zomerkleren en ook wij moesten ons hier helemaal inpakken. Gelukkig hadden ze echt superveel dekens.. dus ik heb wel kunnen slapen...

We zijn nu in Uyuni en morgen gaan we door naar Sucre. Deze stad schijnt nog een heel mooi oud koloniaal centrum te hebben dus ik ben benieuwd. We wilden misschien eerst een tussenstop maken in Potosi dat precies tussen Uyuni en Sucre ligt. Dit is alleen een oude mijnstad dus wanneer je hierheen gaat dan ga je om een tour naar de mijnen te doen. Dit houdt in dat je de ernstige omstandigheden waarin de mensen werken gaat bekijken. Wij vinden dit persoonlijk nogal ramptoerisme en willen dit eigenlijk niet zien. Vandaar in een keer naar Sucre. Hier in Uyuni kun je wederom trouwens niet echt uitgaan dus moeten we ons maar vermaken met wijntjes drinken met mensen in het Hostel. Ik ben inmiddels wel echt toe aan een party.. Hopen dat Sucre wat dit betreft meer in petto heeft!

Ik hoop echt dat we snel een computer tegenkomen die het aankon om fotos te uploaden zodat jullie een beetje een beeld krijgen bij de verhalen. Lieve mensen! ik schrijf snel weer wanneer we weer het een en ander hebben meegemaakt. Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen in Nederland! Liefs Nienke

Reacties

Reacties

Irene

Lieve Nien, ik vind het superleuk om je mooie verhalen te lezen!! Ik denk aan je, heel veel plezier en doe natuurlijk voorzichtig :) Dikke kus en knuffel, Irene.

mama

Zo, dat heb je snel gedaan, net nog op facebook gechat en nu al je verhaal............goed hoor.
je klinkt zo lekker enthousiast, goed om te horen/lezen.
Zou alles wel met je mee willen beleven! Lijkt me prachtig daar....Geniet maar lekker, thuis gaat alles goed hoor! Tom ook.........hahahaha hij zoekt je nog af en toe, maar geeft het al een beetje op. Ik aai hem geregeld hoor!
Lekker slapen hoor daar, heb je hard nodig. X mama

Rianne

Hee meiden! Goed verhaal weer, lekker kort ;). Trok je het nog wel een beetje om om 8 uur klaar te staan voor vertrek Nienk? Of heb je haar het bed uit moeten slepen Nic?
Mooi om te lezen waar jullie zijn! Ik ga zo naar Annie want hebben zowaar een eetavondje:D

Lieefs

Lisette

Haha, klinkt goed! Alleen arme Nic, heeft ze naast jouw ochtendhumeur, wat op zich al erg genoeg is ook nog hoogte ziekte! En wat die foto's betreft, misschien vallen die wel heel erg tegen, heb prachtige visualisaties in mijn hoofd van jou als één grote deken en jij en Nic als God lopend over het water! Ohw en ik heb zelfs een beeld van jullie in de mijn, wat dus helemaal niet gaat gebeuren!
Gister hele leuke avond bij Annie gehad met Rianne!

Liefs

Ilse

Super tof deze verhalen! Ben erg benieuwd naar de foto's zeg... Heel veel plezier daar nog!

Liefs ilse

Juul

Ben alweer bijna bij met lezen! Leuk allemaal hoor! Wel een beeeeeetje tegenvaller dat je 't uitgaan moet missen ;-)... gelukkig kun je dat vast al-le-maal weer net zo hard inhalen! Veel plezierrrr en geniet! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!